Blog

Beca Post-doc en la Universidad Católica del Maule

El Laboratorio de Investigaciones Tecnológicas en Reconocimiento de Patrones (LITRP, www.litrp.ucm.cl) de la Universidad Católica del Maule (www.ucm.cl)  busca candidato para patrocinarlo en la postulación a Beca de Posdoctorado CONICYT, Gobierno de Chile. La Universidad Católica del Maule se encuentra en Talca, ciudad del centro del país con excelente conectividad con  Santiago, capital del país (3 horas en bus). Talca es una ciudad universitaria,  capital de la Región del Maule, con aproximadamente 250.000 habitantes,  de una excelente calidad de vida, costo  vida dentro de los más bajos de Chile. La Cordillera de los Andes y el Océano Pacífico se encuentran a 2 horas en automóvil .

EL candidato debe ser joven doctor en Ciencias de la Computación o afín, que ya tenga ha su haber publicaciones en revistas indexadas (en la postulación se deberá informar un máximo de 10). Su área de desarrollo debe estar entre los siguientes campos: Image Processing, Pattern Recognition, Data Minning, Computer Vision.

El LITRP (www.litrp.cl) es un Laboratorio de Investigación que está en crecimiento, y que ha ganado proyectos competitivos financiados por el CONICYT del Gobierno de Chile,   con 5 investigadores  con publicaciones en revistas indexadas anuales, estudiantes de ingeniería y posgrado realizando tesis. El laboratorio cuenta con máquinas de computo de alto desempeño, y equipos de medición : ambientes controlados de iluminación para imágenes calibradas, colorímetro, espectrómetros VIS-NIR, sistema de adquisición de señales cerebrales, escáner y plataforma para detección de huella digital, cámara infrarojo-térmico.  Actualmente nuestros proyectos y vías de desarrollo son las siguientes:  La creación de tecnología para control de calidad en procesos agrícolas (vino, olivas, berries), métodos de  reconocimiento de personas basadas en análisis de texto, tratamiento de imágenes médicas (ultrasonido, PET), aplicaciones industriales para interfaces avanzadas de control  de señales eléctricas del cerebro. Contamos con colaboraciones y conexiones activas de investigación con centros de investigación de  Francia, Australia, Estados Unidos, España, Brasil, Argentina.

El candidato tiene la posibilidad de insertarse en docencia posgrado a nivel de Magister y doctorado según competencias y nivel de productividad científicas dentro de su estadía de posdoctorado.

Los interesados, contactar a Dr. Marco Mora a marcomoracofre@gmail.com.

Los aspectos generales de la postulación a la beca son los siguientes:

Aspectos Generales

  • Duración: 2 o 3 años
  • Participantes: Un(a) Investigador(a) Responsable con grado académico de Doctor, con patrocinio institucional y un(a) Investigador(a) Patrocinante con al menos media jornada (22 hrs. semanales) en la Institución Patrocinante del proyecto.
  • Pueden postular a este concurso investigadores(as) que hayan obtenido el grado académico de Doctor a contar del1 de enero de 2014 y hasta el 30 de noviembre de 2017
  • El(La) Investigador(a) Responsable que a la fecha de cierre de patrocinio institucional se encuentre en posesión del grado de Doctor, deberá adjuntar a la postulación fotocopia simple del grado de Doctor, o en su defecto, certificado emitido por la Dirección de Postgrado correspondiente u otro documento, en que acredite la aprobación de la defensa pública de su tesis de Doctor. Si el(la) postulante realizó estudios en instituciones extranjeras, deberá presentar una certificación emitida por la autoridad competente, que acredite la fecha en que obtuvo el grado de doctor o que ha cumplido con los requisitos para su obtención. Quienes no estén en condiciones de dar cumplimiento a este requisito a la fecha de cierre del concurso, deberán contar con esta certificación al30 de noviembre de 2016. Los (Las) postulantes que resulten adjudicados, deberán enviar esta certificación por el medio que el Programa FONDECYT informe, en caso contrario, quedará sin efecto la adjudicación.
  • Toda postulación debe contar con dos (2) cartas de recomendación de investigadores(as) nacionales o extranjeros(as). La postulación quedará fuera de bases si el (la) Investigador(a) Patrocinante enviara una carta de recomendación para el(la) investigador(a) que patrocina. La solicitud de recomendación se realizará a través del Sistema de Postulación en Línea y la recepción de ambas cartas condicionará el envío de su postulación a la solicitud de patrocinio institucional. No se aceptarán cartas por otra vía, salvo que FONDECYT lo requiera.
  • Para mayor información respecto de los requisitos y/o restricciones de postulación sugerimos leer exhaustivamente las bases del Concurso.

http://www.conicyt.cl/fondecyt/2016/06/10/concurso-de-postdoctorado-2017/

Financiamiento

  • El monto máximo de financiamiento que se puede solicitar para un proyecto es de$ 25.140.000 (veinticinco millones ciento cuarenta mil pesos) para cada año de ejecución. Esta suma no incluye los Gastos de Instalación que puede solicitar para el primer año, ni la asignación por concepto de beneficio de salud que será asignado por FONDECYT a los proyectos aprobados.
  • Honorarios: FONDECYT asignará $ 20.640.000 (veinte millones seiscientos cuarenta mil pesos) por año, que serán entregados en una o más cuotas anuales, dependiendo de la disponibilidad presupuestaria de CONICYT. Estos recursos se declaran mediante boleta de honorarios y e l(la) Investigador(a) Responsable deberá, adicionalmente, iniciar actividades ante el Servicio de Impuestos Internos (SII) para su posterior tributación. Aproximadamente 1.500.000 pesos líquidos mensuales (sueldo aproximado de un profesor que lleva 2 a 3 años en la universidad).
  • Viajes y/o Gastos de Operación: $4.500.000 (cuatro millones quinientos mil pesos)por cada año de ejecución.
  • Beneficio de salud:FONDECYT asignará a los(las) Investigadores(as) Responsables de proyectos aprobados en este Concurso, la suma de $456.000 (cuatrocientos cincuenta y seis mil pesos) por concepto anual de beneficio de saludNo debe incluir esta cantidad en la solicitud de recursos.
  • Gastos de Instalación: hasta $3.000.000 (tres millones de pesos), en el primer año de ejecución. Sólo podrán solicitar estos recursos quienes postulen como Investigador(a) Responsable y quea la fecha de comunicación de adjudicación del concurso en el sitio web de CONICYT/FONDECYT residan en el extranjero

Para mayor información le sugerimos leer exhaustivamente las bases del Concurso

BITACORA (Estimativa pues  se actualizaron las fechas  desde concurso del año pasado).

  • Fecha de cierre de postulaciones para investigadores(as):hasta el 1 de agosto.
  • Plazo firma de convenios:30 de junio de 2018.
  • Inicio de los proyectos:15 de marzo de 2018.

Ver detalles de BASES y FORMULARIOS A LLENAR en:

http://www.conicyt.cl/fondecyt/2016/06/10/concurso-de-postdoctorado-2017/

Postdoc position at TU Berlin (The deadline for applying is November 1, 2016)

The Technical University of Berlin has an opening for a three year postdoc position in mathematics (salary grade E13) starting in 2017. The successful candidate will be part of Berlin Mathematical School and conduct independent research in the Berlin based team of Prof. Felipe Cucker (CityU Hong Kong) and Prof. Peter Burgisser (TU Berlin). The postdoc position is funded by Professor Cucker’s Einstein Visiting Fellowship “Complexity and accuracy of numerical algorithms in algebra and geometry” and does not involve teaching duties.

We are seeking a postdoc who has already done successful research in one of the areas of complexity theory, applied algebraic geometry, complexity and accuracy of numerical algorithms, and ideally wishes to continue to work in the intersection of these subjects.

Berlin has an abundance of activitities in all areas of mathematics, fostered by the three Berlin Universities (FU, HU, TU), the research centers ECMath, Matheon, WIAS and several collaborative research centers. The Berlin Mathematical School (BMS) is a joint graduate school of the mathematics departments of FU, TU and HU, with over 200 students and funded by the German Excellence Initiative. There are plenty of possibilities for collaboration and interaction with other scientists. Moreover, Berlin is an attractive and lively world city.

See http://www.math-berlin.de/media-press/news/fellowships-offered-by-new-einstein-visiting-fellow

For further information please contact
Prof. Cucker (macucker@cityu.edu.hk) or
Prof. Burgisser (pbuerg@math.tu-berlin.de).

7th IET International Conference on Imaging for Crime Detection and Prevention

The 7th International Conference on Imaging for Crime Detection and Prevention (ICDP-16) will be hold in Madrid, Spain, between 23th and 24th, November 2016.

Aims and scope

Crime and anti-social behavior have a significant cost for society and business alike. Just in the UK anti-social behavior alone accounts annually for around £3.4 billion of taxpayers’ money with incidents of graffiti and vandalism estimated to cost around £600 million/p.a. Surveillance systems of all kinds are thus extensively deployed in public and private locations to deter, prevent and control. The last years have also seen an increased awareness on the vulnerability of public spaces to attacks. However, there are serious limitations to the use of conventional monitoring systems where human operators are asked to survey a large number of cameras or go through enormous amounts of recorded material for forensic investigations. Computer-based technologies are increasingly becoming researched in what is now known as video analytics, propelled by advances in processing power, embedded computing, IP-networking technologies, volume storage, cheap cameras, etc. The realisation of such advances into working systems can have a major impact on society but also on individual liberty. This conference follows the successful IDSS (Intelligent Distributed Surveillance Systems) events held in 2003 and 2004 and ICDP 2005, 2006, 2009, 2011, 2013 and 2015 to bring together researchers, industry, end-users, law-enforcing agencies and citizens groups to share experiences and explore areas where additional research and development are needed, identify possible collaboration and consider the societal impact of such technologies.

Topics

  • Surveillance Systems and solutions (system architecture aspects, operational procedures, usability, scalability)
  • Multi-camera systems
  • Information fusion (e.g. from visible and infrared cameras, microphone arrays. etc.)
  • Learning systems, Cognitive Systems Engineering and video mining
  • Robust computer vision algorithms (24/7 operation under variable conditions, object tracking, multi-camera algorithms, behaviour analysis and learning, scene segmentation)
  • Human Machine Interfaces, Human Systems Engineering and Human Factors
  • Wireless communications and networks for video surveillance, video coding, compression, authentication, watermarking, location-dependent services
  • Metadata generation, video database indexing, searching and browsing
  • Embedded systems, surveillance middleware
  • Gesture and posture analysis and recognition
  • Biometrics (including face recognition)
  • Forensics and crime scene reconstruction
  • X-Ray and Terahertz scanning
  • Case studies, practical systems and testbeds
  • Data protection, civil liberties and social exclusion issues

Contributions

As per previous years we expect to have a range of keynote and invited speakers from end-users, industry and EU-funded research projects.

Full papers are invited on all aspects of Imaging Surveillance technologies, from academia, industry, NGOs and others, to be selected for oral presentations or posters through a peer-review system.

Accepted papers will be published on the IET’s Digital Library, indexed by Inspec/IEEE Xplore, only if at least one author registers and presents the work. Authors of exceptional papers may be invited to submit extended versions to be considered for publication in one of the following peer-reviewed Journals (IET Computer Vision, IET Image Processing or IET Biometrics). There are delegate fee discounts for authors, students and members of the IET and sponsoring organisations.

You can submit your full papers until 15th August 2015

Organization

The conference is organized by the IET’s Vision and Imaging Professional Network in the Universidad Carlos III de Madrid. It is sponsored by BMVA, IEEE, LASIE EU Project and the Universidad Politécnica de Madrid

  • General Chair: Sergio A Velastin (Universidad Carlos III de Madrid, Spain)
  • Co-Chair: Dimitrios Makris (Kingston University London, UK)
  • Local Chair: Jesús García Herrero (Universidad Carlos III de Madrid, Spain)

Poster

Oferta de trabajo en Nielsen

La empresa Nielsen ha publicado una oferta de trabajo para su oficina de Valladolid. El candidato deberá tener un perfil técnico, con conocimientos en Informática y Matemáticas. Se valoran especialmente estos conocimientos y la motivación del candidato, frente a la experiencia.

Los requisitos, cualificación y demás detalles sobre las responsabilidades que conlleva este puesto de trabajo pueden consultarse en LinkedIn y en el PDF adjunto a esta noticia.

Los interesados pueden ponerse directamente en contacto con Antonio Hurtado, adjuntando copia de su Curriculum Vitae.

17th Santaló Research Summer School

Description

The 17th Santaló Research Summer School (22-26 August 2016) will be hold in Santander, Spain. This school is devoted to Geometric algebra and geometric calculus, with their applications to mathematics, physics and engineering. The main goal of the School is to provide tools related to topics in these areas, enabling participants to both initiate research in a variety of fields and use them in their current research.

Key dates

  • June 13, 2016: deadline to apply for a UIMP grant.
  • July 1st, 2016: deadline to apply for RSME financial assistance.
  • July 29, 2016: deadline to register (130 €).

Note: The cost of lodging and living expenses at the UIMP facilities is about 170 € for the week.

Venue

Palacio de la Magdalena, Santander (Spain)

Invited speakers

  1. David Hestenes
  2. Joan Lasenby
  3. Leo Dorst
  4. Anthony Lasenby

Organization

Director: Sebatià Xambó Descamps (UPC)
Secretary: Narcís Sayols Baixeras (UPC)

More info

See Program or, in more detail, Lecture titles, abstracts and references.

Web of the Summer School

Research assistants. Institute of Applied Geometry, Linz/Austria

The Institute of Applied Geometry (www.ag.jku.at) at Johannes Kepler University, Linz/Austria, has several openings for research assistants.

  • Ph.D. students and postdocs are required
  • Fixed-term contracts with durations between 1 and 3 years)
  • More info at the PDF

Fellowships for Master’s students in Informatics in Austria

ANNOUNCEMENT: FELLOWSHIPS FOR MASTER’S STUDENTS IN INFORMATICS IN AUSTRIA

From: Bruno Buchberger, Professor of Computer Mathematics at the Johannes Kepler University in Austria, Europe.

To:  Students of Informatics / Computer Science and Related Subjects.

Since a couple of years, I am organizing and heading a special master’s program in informatics / computer science with a couple of unique features:

–  the entire program is in English
–  the master thesis projects are on real-life projects in close cooperation with Austrian IT companies
–  the curriculum of each student is designed in order to allow specialization in the area of thesis project
–  in addition to the informatics courses,  we offer a series of courses and trainings on general skills that turn out to be more and more important for the future careers of  informatics graduates
–  the program is carried out in close cooperation with RISC (Research Institute for Symbolic Compuation), the RISC Software Company, and the Softwarepark Hagenberg (a spin-off of RISC with its own start-up program)
–  we help students with administrative and personal problems and the students and graduates run their own “International Club” down-town Linz and a Graduates Network.

The general training courses include

–  Explanation Training and Formal Thinking
–  Working Techniques (giving talks, writing papers,  team work, working with companies)
–  Industrial Project Specification and Organization
–  Leadership Training
–  Modeling with Mathematical Software Systems (like Mathematica, Maple, etc.).

I am personally involved in structuring and teaching these courses, which condense my experience as a professor, research manager, and head of a technology park.

For good students, we waive tuition.  Very good students are eligible for a fellowship.

Students who are interested, are welcome to write directly to me: bruno.buchberger@risc.jku.at
with cc to our CAO, Mrs. Betina Curtis, betina.curtis@isi-hagenberg.at.

More information at: www.isi-hagenberg.at, www.risc.jku.at, www.risc-software.at/en, www.jku.at, www.international-graduates-club.at.

Call 2016 for Ikerbasque Research Fellows

Ikerbasque has launched a new international call to reinforce research and scientific career in the Basque Country. They offer:

  • 15 positions for Promising Researchers Ikerbasque Research Fellows
  • 5 year contracts
  • PhD degree between Jan2006-Dec2013
  • Support letter from the host group is mandatory
  • Deadline: April 4 at 13:00 CET

For further information visit www.ikerbasque.net

El grupo de investigación MoBiVAP galardonado en el Desafio Universidad Empresa 2015

El grupo de investigación MoBiVAP de la Universidad de Valladolid ha sido galardonado con el segundo premio en el Desafio Universidad Empresa 2015 promovido por la Consejería de Educación, a través de la Fundación Universidades y Enseñanzas Superiores de Castilla y León (Fuescyl), con la colaboración de la Agencia de Innovación, Financiación e Internacionalización Empresarial de Castilla y León (ADE).

La solución propuesta por MoBiVAP responde a la necesidad de la empresa Delta Ingeniería S.L. de desarrollar una aplicación web para gestionar la información tridimensional sobre patrimonio que sea compatible con dispositivos móviles. El proyecto será dirigido por Javier Finat, profesor de la Universidad de Valladolid y coordinador de las actividades de I+D del grupo MoBiVAP.

Es la tercera edición del concurso ‘Desafío Universidad-Empresa’ -que cuenta con el apoyo de Banco Santander a través de Santander Universidades- donde han participado todas las universidades presenciales de Castilla y León y del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Más información en la Web TCUE

International Conference of Pattern Recognition Systems (ICPRS-2016)

Del 20 al 22 de abril de 2016, la Universidad Católica del Maule, Talca, Chile celebrará la quinta edición de la Conferencia Internacional de Sistemas para el Reconocimiento de Patrones. Los objetivos y el ámbito de dicha conferencia, así como los plazos de entrega, se recogen a continuación:

The International Conference on Pattern Recognition Systems (ICPRS) is a development from the successful Chilean Conference/Workshop on Pattern Recognition (CCPR/CWPR) that reached its 5th edition in 2014. It is organised by the Chilean Association of Pattern Recognition, ACHiRP (affiliated to the IAPR) and is sponsored by the Vision and Imaging Professional Network of the (UK) Institution of Engineering and Technology (IET) who will publish its proceedings (of accepted papers in English where at least one author registers and presents the work at the conference). Papers deemed to be of the required standard and presented at the conference, will be indexed by INSPEC and, through it, IEEE Xplore. All paper submissions will be submitted via Conftool to be peer-reviewed by an international panel of experts. Excellent papers will be invited to submit extended versions for consideration in IET research journals (Computer Vision, Image Processing, Biometrics) The International Conference on Pattern Recognition Systems (ICRPS-16) aims to create an important networking forum in which participants can discuss the present and future of pattern recognition systems.

Its predecessors CWPR and CCPR, have traditionally been a meeting point of different disciplines (computer science, engineering, mathematics, etc.) and an opportunity for a wide range of researchers and practitioners to discuss the many different aspects of the application of pattern recognition technologies.

Deadlines

27 January 2016: Submission of full papers (6 pages)
28 February 2016: Notification of acceptance
5 March 2016: Submission of camera-ready papers
20-22 April 2016: Conference